Drømmer du om en fremtid som receptionist?

Går du med en drøm om at blive receptionist og dermed blive virksomhedens ansigt udadtil? Som receptionist er man den første, som gæsten møder, hvorfor man kan betragtes som en nøgleperson. Receptionister skal møde gæsterne med et smil og med god service hjælpe gæsten videre. Derudover skal man sørge for, at tingene kører på skinner for alle omkring en og klare de forskellige ønsker og krav, som gæster og kunder måtte have. Bliv en uundværlig ekspert i god service – tag en uddannelse som receptionist på Hotel-og Restaurantskolen.  

En uddannelse, der favner bredt 

Som receptionist har du en central servicefunktion, hvor du ofte vil være bindeled mellem eksempelvis hotellet og lufthavnen, turistbureauer, billetbureauer og meget mere. Derudover vil man som receptionist ofte have et højt kendskab til seværdigheder og kulturen i lokalområdet. Samtidig skal man demonstrere en række menneskelige egenskaber, såsom at lytte og forstå og sætte sig ind i kundens ønsker og behov. Derudover favner receptionistuddannelsen også læring om sprog, service, kommunikation og koordinering, da disse kvalifikationer vil blive en stor del af hverdagen i jobbet som receptionist. Det er vigtigt, at man trives med at jonglere med forskellige opgaver, samtidig med man kan fokusere på, at gæsterne får et godt ophold. Drømmer du videre om en ledelsesstilling er mulighederne for at videreuddanne dig til dette gode, når du har fået dit svendebrev som receptionist. 

En uddannelse, der giver karrieremuligheder i hele verden 

Med uddannelsen som receptionist har du gode internationale karrieremuligheder. Dette gælder både under uddannelse og som færdiguddannet, udlært receptionist. Måske du går og drømmer om at arbejde som receptionist i en af de store internationale hotelkæder i enten udlandet eller herhjemme – så kan receptionistuddannelse være det rette for dig. Med en uddannelse som receptionist får du udover kvalifikationer inden for hotel- og restaurationsbranchen også kvalifikationer til at varetage en virksomheds receptionsfunktion. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*