Kundetilfredsheden stiger i takt med bedre kundeservice

Alle kender det. Man kommer ind i en butik, og køen er lang og nærmest uoverskuelig, og man har intet overblik over, hvor man er i køen, eller hvor lang tid der går, inden man får turen, og om man overhovedet er i den rigtige kø. Herudover kan man ikke gå rundt i butikken for at kigge på varer, udstillinger og lignende, da man jo skal holde sin plads i den lange kø. Dette er noget, mange kunder, butiksejere, ekspedienter og lignende kender til, men der er dog råd for sådanne problemstillinger, da man via. et køsystem først og fremmest kan få klarhed over køens længde, ens egen placering i køen, mens man ligeledes kan se rundt i butikken, mens man er i køen, hvorved noget, der ellers plejer at være kaos, kan blive et overskueligt system. På den måde optimerer man virksomhedens kundeservice, hvilket i allerhøjeste grad er med til at skabe gladere kunder, og på den måde kan man beholde kunderne og få god omtale.

Forskellige typer af køsystemer

Når man skal vælge et køsystem, er der dog en del forskellige, man skal være opmærksom på, således man finder frem til det rette køsystem, der passer ind i virksomhedens dagligdag. Får man valgt det optimale køsystem, vil man også opnå højere kundetilfredshed, hvorved et køsystem og skal ses som en form for investering i virksomheden, da det i mange tilfælde er kundernes tilfredshed, man lever på. Systemet kan sammensættes på flere forskellige måder, hvilket afspejler sig i form af antallet af kø- og ekspeditionssteder, hvilket bør vælge af butikkens størrelse, mængde af kunder på samme tid og lignende. Et system kan eksempelvis indeholde den klassiske printer af kønumre med tilhørende touchskærm, hvor man så får et nummer, hvorefter man kan se på dette i henhold til det nummer, der i øjeblikket ekspederes. Det er også muligt at få et system, der blandt andet indeholder en skærm, som afspiller multimedieindhold i form af eksempelvis musik, video, billeder og lignende.

Køsystem giver kunderne bedre overblik

Man kan også vælge at tage kønummeret via en app på mobilen, hvilket giver de samme muligheder som det manuelle system. Det er også muligt at trække et nummer, selvom man ikke har en mobiltelefon, da den manuelle printer også figurerer i det mobile system. Her får man som medarbejder og kunde bedre overblik over køens størrelse, ventetider og ekspeditionstider, mens medarbejderne kan flytte kunderne mellem forskellige køer. Dette giver altså et bedre overblik over for medarbejderne såvel som for kunderne, hvorved kunde- og medarbejdertilfredsheden er i top, hvilket er et must for enhver virksomhed, der ønsker et godt og sundt miljø. Der er altså mange muligheder for at få sammensat et godt og passende system, og det er muligt at læse mere om denne form for dørtælling online.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*