2 vigtige steps til at tage din virksomhed udover de danske grænser

Når din virksomhed skal udover stepperne, vil du på et tidspunkt opdage at det danske marked på et tidspunkt vil virke rimelig mættet. Det vil betyde for mange at det er på tide at stikke næsen udover de danske grænser, i jagten på at udvide kundekredsen, så virksomheden kan blomstre yderligere. I forsøget på at gå international er der ofte nogle der ikke gør sig den ekstra indsats i at sikre at det bliver gjort ordentligt, her er 2 bud på hvad du glemmer at kigge på ved ekspansion

Er din virksomhed hurtig nok?

Vi ved alle at for at sikre sig både glade kunder og medarbejdere skal det udstyr de arbejder med være ordentligt, det gælder selvfølgelig også internettet. Du har måske været vant til at virksomheden har bestået af færre mennesker og det har derfor ikke været nødvendigt med den helt store internetpakke. Når din virksomhed går international, vil du ofte have brug for at øge antallet af medarbejdere, og hermed internettet. Der kan opstå mange problemer hvis der sidder for mange på en langsom forbindelse, det vil både fungere som et irritationsmoment for din medarbejdere og dine kunder hvis servicen glipper fordi nettet ikke er hurtigt nok. Samtidig vil mobilt bredbånd ofte ikke kunne trække de serverer din arbejdsplads benytter i deres arbejde. Desuden er det vigtigt at sørge for at have stabilt internet, det duer ikke forbindelsen fluktuerer under et skype møde med en kunde. Så sørg for at vælge det internet der passer til dig og din virksomhed.

Har du styr på sproget?


Vi har alle sammen set det, en virksomhed går ind i et andet land og oversætter selv deres hjemmeside til det fremmede sprog, og det er allerede her tråden glipper. Det ender ofte i en situation hvor det bliver skrevet af en medarbejder der ikke er perfekt i det fremmede sprog, og hurtigt virker din virksomhed uprofessionel set med øjne fra det fremmede marked. Det er ikke altid, at folkeskole tysk rækker hele vejen selvom man bruger en ordbog. Der er mange muligheder for at løse dette problem, du kan ansætte en medarbejder fra det pågældende og samtidig få dem til at klare oversættelsen i forbindelsen med markedsekspansionen. Det garanterer bare ikke den sublime kvalitet der skal til for at have succes i udlandet. Den langt nemmeste løsning vil dog være at benytte et oversættelsesbureau til at ordne det for dig. Her vil du være helt sikker på at din hjemmeside afspejler den professionalisme, som du gerne vil, ved at undgå stavefejl og direkte oversættelser af vendinger der ikke duer på det fremmede sprog. Sådanne bureauer er ofte specialiseret i business, sådan så de er i stand til at oversætte sproget så der også er brugt korrekte fagudtryk.

En sidste lille ting


Når nu det er sagt, er det selvfølgelig også yderst vigtigt at der er står på resten af ekspansionen der skal se i din virksomhed. Det ovenstående kan være lige meget hvis der ikke er styr på strategien, lokaler, medarbejdere og ressourcer. Det ovenstående er bare de små ting der kan forhindre dig i at få din virksomhed over målstregen når det gælder ræset om at bliver international virksomhed.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*