Når man driver en virksomhed, er udgifter en af de poster, som der er rigtig mange, der holder et vågent øje med, da det er noget der har en direkte påvirkning på bundlinjen i årsregnskabet. Selvom det er en lidt fortærsket floskel, så er der en stor portion sandhed i udtrykket, at en krone sparet er en krone tjent.
Der er mange steder, hvor man kan kigge lidt på udgifterne og et af de steder, hvor der er rigtig mange virksomheder, der kan spare tusindvis af kroner er på telefonregninger. De fleste mindre moderne virksomheder har efterhånden droppet fastnettelefonen, og ellers er det et af de første steder i kan starte. Det er ofte en halvdyr post, og der er ikke mange gode grunde til ikke at klare tingene mobilt.
Hold øje med medarbejdernes telefoner
Overskriften skal ikke lyde som om, at du skal snage i dine ansattes beskeder og samtaler og holde øje med hvad de snakker om. Men det kan være en god ide at holde øje med deres forbrug eller ikke mindst fordelingen af den. Bruger de meget data og ganske gå taletidsminutter eller omvendt, så vælg abonnement ud fra dette.
De fleste teleselskaber sælger primært pakker bestående af masser af taletid og masser af data, bruger man stort set ingen data, bliver det hurtigt en unødvendig udgift. Det kan derfor være en rigtig god ide at se på, hvad forbruget egentlig er, da man i mange tilfælde både i privat og virksomhedsregi betaler for langt mere end man egentlig bruger.
Det er meget muligt, at det kun drejer sig om maksimalt 100 kroner om måneden, men det kan du så gange med 12 måneder og ikke mindst antallet af medarbejdere, og pludselig kan det hurtigt blive et anseeligt beløb på årsbasis.
Leave a Reply