Træt af unødvendige udgifter? Sådan sparer du penge på indretningen af kontoret

Kontorindretningen er et vigtigt punkt for alle virksomheder. Det er trods alt her dine medarbejdere og dig selv skal tilbringe omkring halvdelen af deres hverdag, hvorfor det gerne skal være behageligt for alle. Dog kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse, når kontoret skal indrettes. Her får du et par gode råd, som du kan følge, hvis du gerne vil indrette et kontor uden at tømme firmakontoen fuldstændigt.

Man kan klare sig langt med DIY

Det industrielle look er på mode, så det gør ikke noget, at det ser en smule råt ud. At det ligner lidt et værksted. Som en start kan I derfor sagtens nøjes med overflade behandlede spånplader med bordben fra IKEA under. Faktisk er der mange virksomheder — især designvirksomheder — der vælger denne løsning, fordi det giver et råt look.

Køb brugt

Der findes mange steder, man kan købe brugte møbler; loppemarkeder, DBA.dk, Facebook og så videre. Det kan sagtens betale sig at kigge sig omkring efter billige, brugte møbler, som kontoret kan indrettes med. Gøres det rigtigt, kan det tilføje en vis portion charme til kontoret. Omvendt; hvis alle møblerne er forskellige, og der ikke er en rød tråd, kan det hurtigt komme til at se skrækkeligt ud. Så vær varsom, hvis du vælger denne løsning.

Spar penge ved at bruge kompatible blækpatroner

Mange virksomheder bruger ofte printeren til at udskrive analyser, kontrakter, breve og meget mere. Det kan hurtigt komme til at koste mange penge, fordi printerpatroner som bekendt ikke er helt billige. Ved at købe uoriginale blækpatroner til din Canon-printer vil du kunne skære en del af udgifterne, fordi du ofte kan spare op til 80% uden at skulle gå ned på kvaliteten.

Sørg for, at alle er tilfredse med beslutningerne

Der er ikke noget, der er dummere end fejlkøb. Køb, der skal laves om efterfølgende, fordi der opstår utilfredshed på baggrund af købet – eller simpelthen fordi der er købt forkert ind. Sørg derfor altid for, at alle er enige om, at det er den rigtige beslutning, I tager. Også medarbejderne, som skal anvende de ting, I køber ind, til dagligt.

Samtidig er medarbejdernes redskaber en ting, der er dum at spare på, fordi tilfredse medarbejdere er mere produktive. Hvis du sparer penge på kontorstolen, kan det udmønte sig i utilfredshed eller, i værste tilfælde, rygproblemer. Med andre ord kan det blive en mere bekostelig affære, hvis I sparer.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*