Klar til årets julefrokost?

December er på vej med hastige skridt, hvilket betyder, det er tid til at afholde de mange julefrokoster i det danske erhvervsliv. Mange vælger at søge ud til større fester, hvor der er taget hånd om hele arrangementet, men flere og flere vælger også selv at arrangere egen julefrokost, for at sætte rammerne om præcis den type fest, de ansatte ønsker.

Her kommer tre gode råd til dig, der planlægger festen.

1.   Sørg for rigeligt med mad og drikke

Julefrokosten er forbundet med associationer til overdådige buffeter og drikkevarer i stride strømme. Dine ansatte forventer naturligvis at få lækker mad og fri bar hele natten.

Når du vælger mad, skal du sørge for, at der er mad til alle etniciteter og både fed mad såvel som sundere alternativer. De fleste vil være indstillet på, at julemad hører til i den tunge ende, men sørg gerne for, der er kylling, salat og andre alternativer til dem, der ikke nødvendigvis kun ønsker medister og flæskesteg.

Det samme gør sig gældende for de drikkevarer, du stiller til rådighed. Nogle ønsker måske ikke at drikke alkohol, hvorfor der skal være gode alternativer til disse personer. De alkoholiske drikke bør spænde fra rød- og hvidvin til øl, juleøl og snaps m.m. – altså de klassiske drikkevarer til julefrokosten.

2.   Tænk over, hvor i holder festen

Holder i ikke festen i egen virksomhed? Så skal I være opmærksomme på at finde et sted, der er let fremkommeligt, og som gerne har overnatningsmuligheder nær ved.

Tænk også over jeres indretning, når i afholder arrangementet. Der skal naturligvis være borde og stole til spisningen, men hvad med efter maden? Samler i en mobil tribune hvorfra deltagerne kan snakke sammen og nyde udsigten over dansegulvet eller flytter i festen til et helt nyt lokale, der er gjort klar på forhånd?

3.   Inviter i god tid

Årets julefrokost er en stor begivenhed for mange. Sørg for at sende invitationer ud i god tid, så de ansatte ikke når at planlægge andre arrangementer i den traditionelt set travle december måned.

Festen bliver bare det sjovere, hvis der er så mange som muligt med og man kan komme alle kollegaer ved.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*