En webshopejer kender garanteret problematikken ved, at de ikke har helt overblik over deres lager. Det kan være vanskeligt at have kontrol over samtlige varekategorier osv.
Eksempelvis hvor mange produkter ligger der af den specifikke vare ude bagved. Det kan ikke altid være lige let. Det er dog altafgørende, at man har et system, hvor man helt enkelt kan kontrollere og styre sin lagerstyring. Hvis det hele er lidt hulter til bulter og står i et Excel-ark, så kan der hurtigt opstå problemer. Man ser ofte, at der er medarbejdere, der lige tager en vare med hjem. Hvis det ikke straks overføres i programmet, så er det hyppigt set, at man glemmer at gøre det senere.
Hvad kan man gøre?
Efterhånden findes der så mange forskellige regnskabsprogrammer, hvor man kan få integreret lagerstyring. Det er ofte det nemmeste at have tingene samlet, når man alligevel sidder og administrerer en webshop og dens økonomi.
Hvorvidt det ene program er bedre end det andet, kan være svært at afgøre. De kan i det store hele det samme, så det handler også om, hvilket system der i forvejen snakker sammen med de IT-systemer, I har i virksomheden. Medarbejderne skal nok kunne tilpasse sig en ny platform, men nuværende programmer, skal gerne være i stand til at kunne tage imod nye systemer.
Det kan være dyrt at begå fejl
Inden man vælger sit næste system til at håndtere virksomhedens respektive programmer, så gør man sig klogt i at rådføre sig med en uvildig rådgiver. Vedkommende skal gerne gøre dig klogere på, hvad I i virkeligheden har brug for. Det kan være svært altid lige at overskue, når man sidder og skal træffe så relativt stor en beslutning alene.
Her kan du se og læse mere om lagerstyring, og hvad det kan gøre for dig og din forretning.
Leave a Reply